Hillerød Forsyning bygger moderne intranet på kun 2 måneder
21. september 2020
Hillerød Forsyning og Fellowmind har bevist, at det er muligt at bygge og lancere et moderne intranet på kun 2 måneder, og så endda uden behov for fysiske møder.
Ingen fysiske møder
Hillerød Forsynings intranetprojekt baseret på IntraActive Intranet gik i luften d. 1. april. På daværende tidspunkt var både Fellowmind og Hillerød Forsynings COVID-19 politik, at undgå fysiske møder. Derfor foregik kick-off over Microsoft Teams. Det fungerede så godt, at alle efterfølgende workshops, byggemøder, undervisningsseancer m.m. ligeledes foregik online. Man skulle tro, at en sådan arbejdsgang ville afføde en masse udfordringer, men helt imod forventning har det resulteret i så stor effektivitet og gåpåmod, at intranettet blev lanceret kun 2 måneder efter kick-off.
Ikke flere ”alle” mails
Hiltra, som det nye intranet er navngivet, bruges til at give medarbejderne den viden og kommunikation de har brug for. Her kan de finde medarbejderhåndbogen med interne politikker og regler og se hvad dagens menu i kantinen er. Det er også her organisationen kommunikerer om stort og småt. På grund af Hiltra har Hillerød Forsyning formået at minimere niveauet af såkaldte ”alle” mails. I stedet skrives informationerne på intranettet, som alle medarbejdere har adgang til.
Et mobilt intranet
Da en stor del af Hillerød Forsynings medarbejdere er ude i marken, er det essentielt for dem, at deres nye intranet også har mobiladgang. Med IntraActive Mobile App har alle brugerne adgang til intranettet, hvad end de sidder ved en computer eller har en smartphone med sig i lommen. Ud over at vise intranettets indhold, bruger medarbejderne også deres nye app som telefonbog, da den indeholder kontaktoplysninger på alle deres kolleger.
Lignende nyheder