Færdselsstyrelsen træder speederen i bund på vejen til nyt intranet

07-02-2020 Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen og Færdselsstyrelsen har på 21 dage installeret, opsat og udrullet et nyt intranet, for at målrette kommunikation til Færdselsstyrelsens ansatte.

Tidligere har Færdselsstyrelsen delt intranet med Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Men da Færdselsstyrelsen blev en selvstændig styrelse fra 1. januar, havde de behov for et adskilt og tidssvarende intranet.

Det har været hektisk og sjovt og så er vi rigtig godt tilfredse med resultatet af samarbejdet,” siger Lasse Nyhus Mikkelsen, der er projektleder hos Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen og har haft ansvar for projektet.


En hurtig løsning, uden at gå på kompromis med kvalitet


Løsningen er et moderne IntraActive Intranet baseret på SharePoint og Office 365. Intranettet indeholder tilpassede og opdaterede værktøjer fra det tidligere intranet, samt nye funktioner, som til sammen understøtter og effektivisere den interne kommunikation, vidensdeling og samarbejdsmuligheder for medarbejderne. Ud over en dedikeret kanal til Færdselsstyrelsens interne nyheder, indeholder det nye intranet også en site collection, hvor eksterne administrative teams kan publicere nyheder, der er relevante for styrelsens ansatte, uden at det kræver adgang til Færdselsstyrelsens intranet.


Et ambitiøst samarbejde bag løsning


Der er blevet arbejdet ud fra demo’er, hvor vores konsulenter har givet og visualiseret anbefalinger, for at nå målet om at gå online ved årsskiftet. Resultatet af samarbejdet er sammen med den nye platform for den interne kommunikation, også tilpasning af eksisterende processer, uddannelse af superbrugere, samt planlægning og udførelse af adoption, for at lande det nye intranet godt i organisationen.
At alt dette er muligt på rekordtid, vidner om et samarbejde mellem to engagerede parter, og vi er stolte af, at Færdselsstyrelsens nye intranet er gået i luften og taget godt imod.