IntraActive understøtter Eurowinds omfattende internationale vækst

Eurowind Energy, en førende dansk udvikler og operatør af vind-, sol- og hybridprojekter, har på kort tid gennemført en omfattende vækst.

Medarbejdere

+600

Industri

Kemi og energi

Udfordring

Eurowind Energy var vant til at dele interne nyheder på send til alle e-mails

Løsning

IntraActive Intranet, IntraActive Governance; IntraActive Learning

Resultat

Med en komplet IntraActive-pakke har Eurowind strømlinet og forbedret deres digitale arbejdsplads.

På få år er Eurowind Energy vokset til 16 lande og har fået over 500 medarbejdere. Den store vækst har medført øgede krav til virksomhedens interne kommunikation og videndeling. Tidligere var Eurowind Energy vant til at dele interne nyheder på e-mails, der blev sendt til alle, mens interne politikker, personalehåndbogen osv. blev gemt på systemer, som ikke alle havde adgang til. Status quo var ikke længere godt nok.

Eurowind Energy har i flere år samarbejdet med Fellowmind, som har varetaget drift af Eurowinds IT-infrastruktur. Grundet det stærke samarbejde var Fellowmind selvskrevet som leverandør af Eurowinds nye intranet.

”Vi kan mærke at Fellowmind vil os. Fellowmind har støttet os i vores vækst og vi kan altid række ud til vores kontaktpersoner for øjeblikkelig hjælp og assistance.”
Lotte Pape Topholt
Chef for IT, Eurowind Energy

En komplet pakke til den digitale arbejdsplads

Fellowmind tilbød Eurowind 3 brugbare produkter, med funktioner, der gør det muligt at effektivisere og forbedre Eurowinds digitale arbejdsplads:

  • IntraActive Intranet til intern videndeling
  • IntraActive Governance til håndtering af Microsoft Teams
  • IntraActive Learning til online-træning af alle medarbejdere i Microsoft 365
”Jeg synes det var en spændende pakke, fordi den indeholdt lige præcis det vi stod og manglede.”
Lotte Pape Topholt
Chef for IT, Eurowind Energy

Vellykket implementering

Implementeringen af IntraActive blev lanceret i fire etaper. Som led i lanceringen afholdt Eurowind en navnekonkurrence, for at finde frem til det nye intranets navn. Vinderen blev navnet Ewersite. Selve lanceringen blev markeret af et vellykket kickoff arrangement i kantinen på hovedkontoret i Hobro, hvor alle medarbejdere fik flotte drinks med Ewersite logoet på toppen.

Med det nye intranet har Eurowind formået at flytte størstedelen af den interne kommunikation fra e-mail til intranettet, og platformen er blevet en fælles kommunikationsplatform for medarbejderne på tværs af lokationer.

Den vellykkede implementering af IntraActive-produkterne har kun gjort samarbejdet med Fellowmind endnu stærkere.

More insights & cases