Tænk før du taster – Community dag hos FoodService Danmark

20-11-2017 Fredag d. 17. november afholdte vi igen IntraActive Community dag, denne gang hos FoodService Danmark under temaet ”Tænk før du taster”.

Intern kommunikation er vigtig. Den fremmer medarbejderengagement, skaber nye netværk på tværs af afdelinger og kan bruges til at anerkende medarbejdere for deres hårde arbejde. Men hvilken kanal, skal man bruge til hvilket budskab? Det var temaet for IntraActive Community dagen ”Tænk før du taster”. Dagen blev afholdt i FoodService Danmarks nye, flotte lokaler i Ishøj d. 17. november. Deltagerne talte mange af vores sjællandske IntraActive Intranet kunder – store som små, og offentlige som private.

Vores vært tog rigtig godt imod alle deltagerne med både morgenmad, frokost og eftermiddagssnack, men bedst af alt, så fik vi en rundvisning på deres imponerende lager. Her blev vi alle lagt på køl, i 21 graders frost, hørte om ostenørderi, så Foodservice Danmarks take på IntraActive infoskærme og blev imponeret af den effektivitet, der lægges for dagen og natten af de mange varme hænder.

Vores kunder fik også sidste nyt om IntraActive og hvad fremtiden byder på for produktet. Særligt infoskærme, som FoodService Danmark bruger i stor stil, vakte interesse.

Dagens tema, ”Tænk før du taster”, bød på spændende diskussioner og fortællinger fra deltagernes egne arbejdspladser. Nogen anvender bl.a. Yammer på daglig basis, mens andre har haft stor succes med interne videokampagner. Noget vi alle kunne blive enige om var, at ”Send til alle” e-mails er en uskik.

Inden vi gik på weekend fik alle en handout med hjem, som kan anvendes til at identificere den rette kanal til det rette budskab, baseret på fire faktorer: hvem er modtageren, hvor forretningskritisk er budskabet, hvornår skal det modtages og hvilken form for respons vil man have.